Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

Afbeelding Palm Oasis

In april 1999 waren mijn man en ik op vakantie op Gran Canaria. Mijn man was op dat moment al een aantal jaren ziek ( leukemie ).

Op Gran Canaria voelde hij zich altijd wat beter door de warmte en wij wisten dat er een goede arts zat. Voor ons dus een ideale vakantie bestemming.

Op een dag waren wij aan het wandelen waar wij op straat werden aangesproken. Er werd ons een mooi verhaal opgehangen over een nieuw te bouwen complex en we werden uitgenodigd om mee te gaan om te bezichtigen.

Diamond 23 Diamond 2a4Kraskaart 2Hier werd ons verteld dat dit de meest goedkope manier van vakantie vieren zou worden. Heel veel kan ik mij niet herinneren van wat er toen verder is gebeurd en gezegd.

Wel dat de prijzen niet zouden stijgen en dat het een goede investering was die je altijd weer kwijt kon indien je ervan af wilde en dat je dan je investering er makkelijk weer uit zou halen.

Men bleef maar op ons inpraten. Aangezien mijn man toen al erg ziek was en zich juist op Gran Canaria goed voelde zag hij dit wel zitten. De maquettes van het complex zagen er mooi uit. Volgens ons konden we geen risico lopen.

IMG_05007 IMG_04996Zolang mijn man nog zou leven zou dit voor ons de ideale vakantie zijn. Ook omdat we wisten dat er een goede arts dichtbij was en een ziekenhuis niet al te ver weg. En we konden immers van het appartement af wanneer wij dat wilden.

Dus zagen wij er geen kwaad in. De prijs van destijds ƒ 24.800,- vonden wij op dat moment niet zo gek als je berekend dat we dan jaarlijks verzekerd waren van mooi weer en zoals men zei goedkope vluchten.

Je zou altijd van het vliegveld worden opgehaald met een speciale bus dus over transfers geen zorgen zei men. Ter plaatse moesten wij een aanbetaling doen van ƒ 4.960.- Het restant moest voor 1 juni 1999 worden betaald.

Op 17 juni 1999 ontvingen wij een brief dat de betaling van het totale saldo in goede orde was ontvangen.

In de contractbevestiging die ik moest tekenen bij elk punt stond dat de onderhoudskosten ƒ 405,- per jaar zouden zijn. Men had ons verzekerd op 20 april 1999 dat de onderhoudskosten niet veel zouden stijgen.

Nu omgerekend zouden dat € 183,- zijn per jaar. Inmiddels zitten de onderhoudskosten op € 400.- dit is inmiddels ruim het dubbele.

De eerst paar jaar hebben wij met heel veel plezier gebruik gemaakt van het appartement. Mijn man knapte op Gran Canaria altijd behoorlijk op. Vanaf 2005 ging het echter erg snel achteruit. In 2006 konden we helaas wegens vele ziekenhuis opnames niet heen. Uiteindelijk zijn we in 2007 voor de laatste keer geweest. In 2008 melden we richting PO dat we niet konden komen i.v.m. ziekenhuisopnames en dit gold ook voor 2009. Uiteindelijk is mijn man in december 2009 overleden.

Vanaf 2008 hebben wij de onderhoudskosten niet meer betaald omdat wij geen gebruik konden maken van het appartement. Na het overlijden van mijn man ben ik helaas in financiële moeilijkheden gekomen. Ik heb via de mail contact opgenomen met Eva van PO om te vragen hoe ik het appartement van de hand kon doen. ( De mail zal ik als bijlagen meesturen ) Zelfs heb ik aangegeven dat ze het appartement gratis terug mochten hebben.

Ik kan de kosten niet meer dragen en zal ook nu mijn man er niet meer is geen gebruik meer maken van het appartement omdat het emotioneel en financieel voor mijn niet haalbaar is. Van Eva kreeg ik bericht terug dat dit niet mogelijk was. Echter in punt 6 van het contract staat; De koper heeft het recht zijn week aan derden te verkopen, af te staan, te verhuren of over te dragen. Hij moet hiervoor de administratie van het complex verwittigen.

Ik wil mijn complex aan PO afstaan maar dat kan nu ineens niet meer.

In punt 7 van contract staat voorts: indien de koper de betalingstermijnen niet voldoet heeft de verkoper het recht het contract nietig te verklaren en alle door de koper betaalde bedragen te behouden.

Nou van mij mogen ze het direct weer terug. Ik hoef niet meer en kan het emotioneel niet langer aan. En wat als ik kom te overlijden? Nou dan schijnt het dus zo te zijn dat mijn kinderen met deze last worden opgezadeld.

 

cold-caller-black-phone

In begin 2010 vlak na het overlijden van mijn man kwamen de eerste dreig telefoontjes van Alektum. Men belde bijna wekelijks. Helaas kan ik mij van die tijd niet veel meer herinneren. De eerste maanden van 2010 ging dit zo door.

In die periode ben ik aangemeld bij de GKB voor schuldsanering. De stukken van Alektum van die periode moeten volgens mij in het bezit zijn van het GKB want ik heb ze niet meer in bezit.

De schuld van € 1.011,- is meegenomen in het schuldsaneringstraject. Alektum is hiermee akkoord gegaan. Ik kon in de schuldsanering komen bij de GKB mits ik jaarlijks vanaf 2011 zelf de onderhoudskosten aan PO betaal. ( zie kopie bijlage ) Dit kan ik echter niet. Ik heb wekelijks € 40,00 te besteden. Ik heb dus besloten ook niks meer te betalen. Het GKB is inmiddels op de hoogte dat ik bezig ben met dit traject om gezamenlijk met een groep andere gedupeerden van PO af te komen.

Ik heb nog wel overwogen mijn rechtsbijstand in te schakelen maar wil hierover eerst uw advies.

Op 23-05-2011 ontving ik van PO een brief ( ook deze doe ik als kopie mee ) met een herinnering dat er nog een bedrag openstaat van 2009 en 2010 van € 799.16.

Waar komt dit bedrag vandaan? Immers er is over 2009 en 2010 een bedrag € 1.011,- meegenomen in het saneringstraject .

Verder wordt er vermeld dat ik nu op de lijst van wanbetalers sta. Ook wordt er aangegeven dat ik voor 2011 nog een bedrag moet betalen van € 399.91.

Verder wil ik zeer zeker met u verder gaan in een procedure tegen PO. En ik hoop dat u mij op dit hoogte blijft houden van de voortgang. Indien het noodzakelijk is om een vergadering te houden met alle gedupeerden zal ik zeer zeker aanwezig zijn. Voor mij is het heel belangrijk om van dit contract af te kunnen komen

Met vriendelijk groet

Noot van de redactie:

Hieronder nog het onmenselijke antwoord van Palm Oasis door Eva J. S.

Geachte Mevrouw xxxx-xxxxxxx,

Wij danken u voor uw email. Wij hebben genoteerd dat u dit jaar ook geen gebruik gaat maken van uw week in Palm Oasis. Dit impliceert echter niet dat u de openstaande onderhoudskosten niet hoeft te betalen.

Wij begrijpen dat u waarschijnlijk door de dood van uw man in een andere situatie bent terechtgekomen en hebben hier ook “BEGRIP” voor.

Het is echter onmogelijk voor ons om uw contract met Palm Oasis te “verbreken”. U heeft natuurlijk, zoals ook contractueel vastgelegd, het recht om uw weken weg te geven of te verkopen. Hiertoe moet u echter zelf een persoon bereid vinden om uw contractuele plichten over te nemen.

Wat betreft een Italiaanse familie die deze eigendom zogezegd heeft teruggegeven aan Palm Oasis: dan weet u meer dan ik( maar dat is al bekend ).

Dit is zoals gezegd momenteel geen mogelijkheid.

U heeft het over welbepaalde informatie op het internet. Ons is het zeker niet onbekend dat er wel meerdere “websites” waar – en onwaarheden over ons verspreiden. Ik, persoonlijk, verzeker u dat het contract wel wettelijke waarde heeft en dit ook al meermaals is erkend in de rechtbanken van Las Palmas de Gran Canaria.

Het éénvoudigweg niet betalen kan u dan ook op lange termijn meer schade berokkenen. Wat u kunt doen, is samen met ons een betalingsplan opstellen. Dan kan u de terugbetaling in schijven doen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit misschien niet het antwoord is waarop u hoopte maar het is in ieders belang dat wij u op de feiten wijzen.

Tevens hebben wij gezien dat u van adres veranderd bent. Deze gegevens zullen wij aanpassen in onze files.

Voor verdere vragen en informatie, kan u ons steeds op het gekende adres bereiken.

Met vriendelijke groeten,

Eva J. Stynen

Atención al cliente – Customer Service

Palm Oasis Mantenimiento S.L.

Tel.: +34 928 14 31 00 Ext. 557

Fax.: +34 928 14 18 40

E-mail: info@palmoasis.com

Palm Oasis

Avda. Albert Einstein, sn, Parcela 34

35.100 – Sonnenland

Gran Canaria – España

 

De: xxxxx xxxx
Enviado el: lunes, 14 de marzo de 2011 16:51
Para: followup palm oasis
Asunto: FW: Appartement 10835
Importancia: Alta

Appartement nummer xxxxx

Beste Eva

Even een berichtje vanuit Nederland.

Ook dit jaar zal ik geen gebruik kunnen maken van week 16. Mijn man en ik hebben met veel plezier gebruik gemaakt van het appartement. Maar door het overlijden van mijn man ben ik in een andere situatie terecht gekomen waarin ik het niet meer kan opbrengen.

Ik weet niet of we een paar jaar geleden het gesprek met jou hebben gehad of met iemand anders het ging over de verkoop van de timeshare terug aan Palm Oasis . Er werd toen gezegd dat er zelfs een Italiaanse familie de weken aan Palm Oasis had terug gegeven. Als dat zo is vraag ik mij af waarom er zoveel negatieve woorden op het internet staan. Als ik lees wat er op het internet staat slaat de schrik mij om het hart.

Ik ben nu in een dusdanige financiële positie dat ik ook in de toekomst waarschijnlijk geen gebruik meer kan maken van het appartement. Graag wil ik van je horen wat de mogelijkheden zijn om week 16 van de hand te doen. Familie en vrienden en kennissen hebben er geen belang bij.

Verder kan ik je mededelen dat ik via het internet er achter ben gekomen dat er in het contract vele dingen staan die naar ik verneem niet kunnen worden waar gemaakt. Graag zou ik van je willen horen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. En wat je voorstel is om week 16 weer terug te nemen. Kunnen we dit niet op een menselijke manier oplossen?

Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

Met vriendelijke groet,

Hebt u of een naaste ook een slechte ervaring gehad met een timeshare gerelateerde onderneming als bedoeld in dit artikel, laat het ons weten en met wie, meld het ons per mail : !

TeCiN is er voor U en door U.


Mocht u telefonisch benaderd worden door een ongevraagde beller, dan geven wij u het advies het gesprek zo kort mogelijk te houden, geef maar aan dat u op het punt staat te vertrekken en dat u er momenteel geen tijd voor heeft, maar als ze alles op de mail willen zetten dan kan u er later op terug komen.

Maar let op: … en laat u niet verrassen, want ze zijn slim en aalglad dit soort ratten

Laat het ons direct weten en doe zeer zeker geen betalingen!

Neem dan contact met ons op via e-mail

customercare@mindtimeshare.com

Bij twijfel neem altijd eerst contact met ons op via de email:

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25

Een gewaarschuwd mens


    Translate to:

Categorieën