Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

VERVOLG:   Hoe konden wij zo dom zijn?

Atlantic Experience logo

Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik dit stuk “Hoe konden wij zo dom zijn” naar de stichting TeCiN stuurde voor op de website.

 Wat gebeurde er allemaal in die maanden hierna:

Steeds meer kwam ik erachter dat de verkoop truc van Atlantic Experience ( AE )/Enduria Trav sl een verkoopmiddel is en dat iedereen dit kan overkomen.

Mark van DrevenMark van Dreven

Mark van Dreven pruttelde in een telefoongesprek dat alles over zijn functioneren bij ( AE ) van de website van TeCiN moesten worden afgehaald omdat hij nu geen kans maakte om ergens in Nederland een baan te kunnen krijgen. Uiteraard gingen wij hier niet op in.

Kon mij er niet bij neerleggen en ging mij er steeds meer in verdiepen.

In het contract wat wij van ( AE ) kregen stond RCI vermeld. Geen idee wat dit inhield en wij vroegen het na bij Mindtimeshare in Valencia. In het contract wat wij ondertekend hadden moest tevens condities en voorwaarden van het RCI vermeld zijn. Op aanraden van Mindtimeshare schreef ik maar weer eens naar José van Kampen van ( AE ).

Tijdens het gesprek met Mark van Dreven was er nooit over de RCI gesproken dus ik was benieuwd.

Jose van KampenJosé van Kampen

Angelina van ( AE ) ( José van Kampen was niet meer werkzaam meer bij AE ) belde mij op en deed het volgende voorstel: Zij boden mij een vakantie week aan voor het bedrag wat ik reeds betaald had. Meteen kreeg ik een RCI certificaat met een login. Per email reageerde ik dat wij het zouden bekijken, maar dat we niet direct akkoord konden gaan, omdat ik niet wist wat dit allemaal inhield.

Mijn reactie was het volgende:

 “Bij het openen van de RCI site met mijn code bleek dit toch wel heel anders te zijn. Het Certificaat van het RCI bleek maar tot 29-9-2014 geldig te zijn.
Wij hebben de site ruim bekeken, maar konden nergens meer boeken zonder een upgrade. Bijna alle maanden waren volgeboekt! Als oplossing zou zijn een week vakantie voor € 880,- zonder bijkomende kosten zouden wij kunnen accepteren, dus geen upgrade betalingen, we zijn al genoeg voor de gek gehouden.”

Gingen dus niet akkoord met deze aanbiedingen. Ik had toch alleen om de voorwaarden en condities van het RCI gevraagd.

Angelina van AE begreep niets van mijn kritiek en volgens haar kon ik echt wel boeken zonder bijbetaling.

Een aantal maanden geleden heeft Mw. S. MacDonald, TeCiN timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com, benadert omdat zij graag persoonlijk de zaken netjes wilde afhandelen met gedupeerden.

En ja hoor kreeg weer telefoon vanuit Gran Canaria, nu van Nathalie van Dongen. In dit telefoongesprek vertelde ik haar dat ik alle smoesjes van AE nu wel kende en wij ons geld terug wilden. Inmiddels had een andere familie ook geld teruggekregen.

Zij zou het met Mw. S. MacDonald overleggen en mij terugbellen. Uiteraard bleef het stil van uit Gran Canaria. Schreef dus de volgende brief:

Geachte mevrouw S. MacDonald en mevrouw N. van Dongen,

Naar aanleiding van het telefoongesprek met Mw. van Dongen vorige week, werd mij beloofd dat er over mijn verzoek om het geld terug te ontvangen overlegd zou worden, tot op heden nog geen reactie vernomen.

Zeker na het positieve nieuws wat wij van de familie D. hadden ontvangen, leek het er op dat Atlantic Experience een poging deed om de klanten die hun geld terug wilden ingewilligd zou worden.

Naar aanleiding daarvan zouden wij eindelijk op de site van TeCiN een positief verhaal kunnen plaatsen.

Helaas zijn de ervaringen voor mij en voor de andere gedupeerden, die ook contact met jullie hebben gehad, niet positief.

Snap ook niet dat jullie niet de beleefdheid in acht nemen om even netjes terug te bellen als dit wordt beloofd.

In het verleden kreeg ik de smoesjes dat er iemand ziek was enz. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden door Atlantic Experience ( voor de zoveelste keer) helaas voor jullie laat ik mij niet aan het lijntje houden, en zeker ook de andere gedupeerden niet, ik blijf toch proberen om tot een voor ons, bevredigend en goed resultaat te komen, en ons recht te halen.

Krijg ik niet binnen een redelijke termijn van 14 dagen bericht van jullie dan zal ik mijn verhaal over deze laatste periode beschrijven en dit laten plaatsen op de website van TeCiN, als ook te sturen naar O.M.I.C. te Madrid en de ECC te Utrecht.

Zal via het timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com de andere gedupeerden vragen ditzelfde te doen.

Ik verzoek u dan ook dit alles per email te beantwoorden binnen 14 dagen na heden, daar ik nu de ervaring heb dat telefonische afspraken met uw organisatie niet worden nagekomen, dus geen zin blijken te hebben.

Onze volgende stap zou kunnen zijn naar de gedeputeerde voor timeshare zaken Dhr. Toine Manders van het Europarlement te Brussel.

 AE probeerde mij te bellen maar ik stond erop alles per email te behandelen. Kreeg toen een email van Nathalie van Dongen dat ik het bedrag gedeeltelijk, vermindert met € 200,- zou terug krijgen op mijn rekening. Er moesten ook nog wat brieven getekend worden betreffende het afsluiten van het RCI certificaat en een brief dat wij verder geen aanspraak meer konden maken op het contract met AE.

De eerste ontbinding brief welke mij werd gestuurd daar stond een hele andere naam in dan Enduria Trav.sl, namelijk VIAJES AMADORES SL. Dit is heel grappig, een van de  andere timeshare bedrijven van de Familie MacDonald.

In een email welke Mw. S. MacDonald aan ons schreef, zegt zij zelf dat zij een klein familie bedrijf zijn. Zoek maar eens goed op internet… Ze hebben er meer.

enduria1John MacDonald (links) en compaan

Er kwam een nieuwe ontbinding brief dus alles maar weer getekend en ja …. het geld werd gedeeltelijk overgemaakt.

Maar ik ben er niet klaar mee.

 Hoe is het mogelijke dat dit soort bedrijven kunnen blijven functioneren en contracten kunnen opstellen, met in onze ogen vreemde condities. Tevens snappen wij niet dat de lokale overheid dit niet aanpakt. Er zijn toch Europese wettelijke regels en bepalingen waaraan ook zij zich moeten houden ( maar ze bedenken keer op keer nieuwe mazen in het wettelijke net ).

Wij hopen dat iemand dit leest en op de hoogte is van Internationaal Recht, Europees recht of iemand kent die hier ons mee wil helpen, zij kunnen zich aanmelden via de email van Stichting TeCiN.

Twee families hebben nu gedeeltelijk hun geld terug gekregen, maar wij weten dat er veel meer gedupeerden zijn ( zelfs in de Scandinavische landen ) die bij ons nog niet bekend zijn, dus.. schaam je niet en vraag hulp, zodat wij gezamenlijk verdere maatregelen tegen dit soort bedrijven kunnen nemen.

Mw. S. MacDonald wil dit persoonlijk afhandelen en netjes regelen dus maak hier gebruik van !!!

Fam.H

Mocht u benaderd zijn door of een contract getekend hebben bij Atlantic Experience, dan horen wij dat graag van u neem contact met ons op via 06-40233375 of per mail

customercare@mindtimeshare.com

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25Een gewaarschuwd mens

    Translate to: