Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

Atlantic Experience logoHoe konden wij zo dom zijn?

26 december 2012

Wij liepen vanaf het strand van Playa del Inglés, Gran Canaria en werden daar aan gesproken door een man met krasloten en ja hoor de hoogste prijs.

Met een taxi gingen wij naar de Atlantic Beach club en werden wij hartelijk ontvangen door José van Kampen. Zij gaf ons een rondleiding en koffie en besprak het concept van het hotel.

Jose van KampenJosé van Kampen

Hierna kwam Mark van Dreven die de zakelijke kant voor zijn rekening nam. Wij stelden vragen betreffende een annulering ( bij ziekte e.d.) en hij wees op het bordje wat onder de naam van het hotel hing en zei dat deze organisatie dit garandeerde.
Wij vroegen om bij het contract alle transfers voor hun rekening te nemen en de betaling te spreiden over 9 maanden. Hij ging akkoord ( eerst na overleg met de Directeur John MacDonald) die net langs ons tafeltje liep ( wat toevallig ). Wij kregen tijd om erover na te denken en tekenden toen het contract. Hierna kregen wij de prijs van het lot ( een week vakantie) en een paar gebakjes (deze waren smerig!!!!).

      Mark van DrevenMark van Dreven

Thuis gekomen gingen wij enthousiast kijken op de website van Atlantic Experience / Enduria Trav.S.L. en toen begonnen we te twijfelen. Wij probeerden contact te zoeken met de lokale consumenten organisatie via hun website maar kregen geen respons.
Wij schreven onze eerste email naar Atlantic Experience. Op 09-01-2013 kregen wij een mail van Atlantic Experience met korte info en een website. Wij bekeken deze en probeerde een inlogcode aan te vragen om eindelijk het hotel te kunnen bekijken met alle informatie die wij ook in de grote hal in de Atlantic Beach club hadden zitten bekijken. Wij hebben nooit de inhoud van deze site kunnen bekijken.

Na een paar dagen hadden wij nog geen bericht terug, waarop wij weer een mail schreven en de vragen stelden die wij hadden. Hierna weer een mailtje.

Inmiddels hadden wij ons verder verdiept in deze timeshare en lazen dat Mark van Dreven ons een formulier had moeten overhandigen waarin stond dat wij binnen 14 dagen hadden mogen annuleren.

Dit formulier is ons niet gegeven, dus hadden wij een jaar de tijd om dit contract met een aangetekende brief te kunnen ontbinden. De aangetekende hebben wij verstuurd op 16 januari 2013.
.
Op 20 januari kregen wij een email van José van Kampen, met excuses voor de late reactie i.v.m. ziekte van iemand. Wij konden haar alles vragen.

Op 23 januari 2013 kregen wij de bevestiging dat zij de aangetekende brief hadden ontvangen en dat wij dit contract niet konden opzeggen.

Dezelfde dag kreeg ik een telefoontje van Mark van Dreven en nadat ik hem behoorlijk de waarheid had gezegd ( zo ga je toch niet om met klanten) deed hij een voorstel.

Wij moesten nog een bedrag bij betalen zodat er in zijn totaliteit € 1.500,- zou worden betaald, dan konden wij 2 weken proberen, hij zou er alles, maar dan ook alles aan doen om ons tevreden te stellen, zodat wij toch maar verder zouden gaan met Atlantic Experience hun organisatie.

Ik wilde dit eerst met mijn man overleggen en vroeg of hij de volgende dag om 10.00 uur ons even terug wilde bellen. Hij ging hier mee akkoord. Ook vroeg ik hem of hij het voorstel even op mail wilde zetten.

Dat zouden wij ook krijgen. Natuurlijk belde Mark van Dreven niet terug. Waarop wij hem weer een mail hebben gestuurd.

 Toen kwam het ware gezicht van Mark van Dreven. Hier dan de reactie van Mark van Dreven per mail.

 Hallo,

Even naar aanleiding van uw laatste mail.

Ik heb duidelijk via de telefoon afgesproken dat jullie twee weken in ons hotel zouden proberen zodat u in elk geval nog waar voor uw geld zou krijgen (weet u nog)!

Maar bij dezen zullen wij het contract annuleren en hoeft u niet meer op vakantie te komen… sterker nog u MAG niet eens meer komen!

Over uw aanbetaling… die ontvangt u helaas niet terug zoals beschreven in het contract.

Volgens het contract krijgen de mensen die binnen 45 dagen annuleren 50% van het TOTAAL bedrag terug, dus in feite bent u ons nog € 1.120,- verschuldigd.

Wij zullen verder geen juridische stappen ondernemen voor dit restbedrag en ik vind het erg spijtig dat ik na al die moeite dit mailtje moet maken.

Ik wens u verder een prettig leven.

MVG Mark

enduria1Het Enduria Trav. SL koppel

Wij hebben hier geen reactie meer opgegeven. Verdere stappen ondernomen met behulp van Stichting TeCiN.

Uiteraard denk je dit zal mij nooit gebeuren. Wij hebben tijdens het afsluiten van het contract nooit het idee gehad dat dit timesharing was, is ook niet ter sprake gekomen.

Natuurlijk schaam je je, dat je hier met open ogen bent ingetrapt, maar wij zullen er dan ook alles aan doen om andere mensen voor deze organisaties te waarschuwen.

Dus heb je ook zoiets meegemaakt vertel / schrijf erover en neem contact op met TeCiN!

Stichting TeCiN geeft advies en ondersteuning voor wat je moet doen. Fijn dat er zo’n organisatie is en dit soort mensen als Cees Peek die zo gemotiveerd zijn om je te helpen!!!!

Fam. den H.

Meld u bij ons via het mail adres of telefonisch 06-40233375

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25Een gewaarschuwd mens

    Translate to: