Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

Geplaatst op 21 november 2017 door Mindtimeshare

Het onderstaande verhaal / beschrijving van de gebeurtenissen is een samenvatting van de e-mails die we hebben ontvangen van consumenten die naar Tenerife zijn gereisd om de uitnodiging van Island Breaks in te willigen.

Een uitnodiging om een ​​vergadering bij te wonen waar ze een terugbetalingsclaim bespreken, van geld dat in het verleden aan andere bedrijven is betaald.

Als je je ooit afgevraagd hebt waarom je in godsnaam de hele reis naar Tenerife moet afleggen om een ​​bewering te bespreken die zogenaamd zou zijn gedaan via de Consumer Act, wat een Britse beschermingswet is, mis dan niet de onderstaande getuigenis.

“Begin 2017 kregen we het ongevraagde telefoontje van een vrouw van Island Breaks die beweerde dat haar bedrijf zich specialiseerde in het terugvorderen van geld dat was uitgegeven aan het door tijdsverlies verkochte deeltje.

Ze zei dat haar bedrijf kon garanderen dat al mijn timeshare-geld binnen 60 dagen na de datum van inzending terug zou zijn. Ze werkten op basis van ‘no win no fee‘ en betaalden slechts 20% op de succesvolle afronding van mijn claim, zodra het geld op mijn bankrekening stond.

Alles wat we moesten doen, was hun uitnodiging voor een vrije week vakantie in Tenerife accepteren voor mijn vrouw en mezelf. Ze betaalden de accommodatie, halfpension en luchthaventransfer; Ik zou onze eigen vluchten moeten boeken en betalen.

Te goed om waar te zijn dacht ik, dus wat ik vroeg, “geen vangst”. Ze verzekerde me dat we alleen een vergadering van 3 uur op Tenerife zouden bijwonen en kopieën van alle documenten zouden moeten overhandigen. Ik vroeg waarom naar Tenerife? “Vanwege de belastingwetgeving in het Verenigd Koninkrijk” zei ze, dat als ik de claim in het Verenigd Koninkrijk zou indienen, deze zou worden geclassificeerd als een meerwaarde en dat we een belasting van ten minste 42% zouden moeten betalen.

We hebben specifiek gevraagd of we gevraagd zouden worden om enig geld vooraf te betalen om onze claim enz. te registreren of om een ​​andere vorm van vakantie of timeshare etc. te kopen. Ze verzekerde mij dat ik dat niet zou hoeven doen en dat alles wat we nodig zouden moeten doen is een vergadering bijwonen met een Adviseur in Tenerife, zodat zij onze claim kunnen verwerken. Ik vroeg haar om dit schriftelijk te bevestigen, wat ze via een e-mail deed, zie bijgevoegd. Ik dacht dat het een ​​vrije week vakantie in Tenerife was, dus accepteerde ik het.

Dus reisden we naar Tenerife en wachtten op onze afspraak.

Een vertegenwoordiger kwam ons ophalen van het hotel en reed ons naar wat ik dacht dat een afgelegen stadje was. Terwijl we aan het rijden waren, vertelde hij ons een verhaal over zijn baas, hij zei dat hij een timesharing had in Spanje en ook was opgelicht, hij probeerde zijn timeshare in te leveren en zijn geld terug te krijgen, maar hij kon het niet. Toen hij op vakantie was in Spanje, ontmoette hij dit meisje uit Polen, dat toevallig een advocaat was. Nadat hij een paar dagen bij haar was geweest, vertelde hij haar over zijn tijdsaandeel, ze zei dat ze zijn geld voor hem kon terugkrijgen. Om een ​​lang verhaal kort te maken, deed ze dat en hij was zo blij en zo boos op de timesharebedrijf dat zij en haar partner een bedrijf oprichtten om anderen met soortgelijke problemen te helpen.

De vertegenwoordiger bracht ons naar een café tegenover hun kantoren en bestelde drankjes terwijl hij de documenten die ik had meegenomen had bekeken. Vervolgens nam hij de documenten mee om fotokopieën te maken en kwam terug met een formulier dat hij invulde en ons verschillende vragen stelde. Hij ging weer weg en keerde later terug met een vrouw die verondersteld werd het hoofd van een claim te zijn / officemanager.

Ze zei dat ze onze time-share – overeenkomst had gelezen en dat deze aan ons was verkocht en dat ze onze claim zou aannemen.

Ze ging weg en de vertegenwoordiger nam ons mee naar de andere kant van de weg waar de kantoren zich bevonden. Er waren 5 winkels op een rij allemaal naast elkaar en alle reisagenten met verschillende namen die allemaal in bezit waren, beweerde hij door dezelfde eigenaar en zijn vriendin die kantoren in Polen had.

Hij liet ons rondkijken en hij nam ons mee naar een kantoor waar 4 personeelsleden aan hun bureau zaten. Hij stelde ons voor aan iedereen die beweerde dat ze de claims op commissiebasis hadden behandeld. Er waren overal dossiers en veel brieven van verschillende banken, ze zeiden dat ze de claim accepteerden en geld teruggaven aan bankrekeningen van mensen, die blanco werden. Eén medewerker beweerde dat de snelste een claim hadden voltooid binnen 33 dagen en ze hoopten dat record te verslaan. Ik vroeg aan elk personeelslid wat hun succespercentage was en elk zei 100%, elke claim die ze maakten was succesvol.

Daarna werden we naar het kantoor van de vertegenwoordiger gebracht, waar hij uitlegde dat zijn echte werk reisleider was en dat hun reisorganisaties ons vakanties konden aanbieden met een gegarandeerde korting van 30%. Hij ging verder en zei: “als niet ze ons” geld terug zouden geven, zouden we niet geïnteresseerd zijn in het boeken van onze vakantie via hen.

Hij ging door met zijn praatje steeds weer opnieuw hetzelfde, zodat je niet wilt dat je geld terugkrijgt en je geen goedkope vakantie wilt?

Toen kwam een andere vertegenwoordiger de kamer binnen en ging opnieuw hetzelfde praatje houden en vermeed directe vragen. Hij zei dat je nu £ 4.000,00 moet betalen met een creditcard (dus je bent beschermd) en verder £ 4.000, – per maand.

Ik vroeg waarvoor het geld was, hij zei dat de eerste £ 4000,00 was om mijn claim in te dienen en de tweede was om het te verwerken, ik protesteerde en zei dat we er zeker van waren dat dit ons niets zou kosten. Hij zei dat je niet in het Verenigd Koninkrijk gecontacteerd wordt door een persoon die een lening van £ 8.000,00 regelt om terug te gaan naar je bank. U kunt dan uw creditcard gebruiken om de £ 4000,00 betalen, zodat u geen eigen geld hebt gebruikt. Tegen de tijd dat de eerste betaling verschuldigd was, zou je je claimgeld terugkrijgen en zou je de £ 8000,00 terug kunnen betalen, toen ik vroeg wie verantwoordelijk was voor de lening vermeed hij de vraag.

Tegen die tijd waren we ruim 7 en een half uur op hun kantoor geweest. Voordat ze ermee instemden om ons terug te rijden, wilden ze dat we verschillende documenten ondertekenden, sommige om ons hotel te bevestigen en drankjes die we hadden gehad, maar 3 documenten waren voor vakanties waar we niet om vroegen of wilden. Ik had mijn creditcard niet bij me en dacht dat ik weg kon komen door niet te betalen, maar ze hadden al mijn creditcardgegevens in hun dossier van toen ik de vlucht boekte, waarvan ik dacht dat die toch illegaal was.

We waren overweldigd door dit alles, voelden ons onder druk gezet en geïntimideerd in het ondertekenen van verschillende documenten, die ons niet behoorlijk werden uitgelegd. We waren gestrand in wat ik dacht dat het was in het midden van nergens, het was donker, het was 19:00 verdwenen en we waren er sinds 12:30 uur. Het was alsof je werd gekaapt naar een kantoor gebracht en gedwongen om je geld en bankgegevens in te leveren. Ik voelde dat de gemakkelijkste oplossing was om aan hun verzoek te voldoen. Ga naar de politie en annuleer de betaling de volgende dag.

De volgende ochtend belde ik mijn creditcardmaatschappij om de betaling te annuleren. Ze vertelden me dat ze de betaling nog niet hadden kunnen terug betalen. Ik ging toen naar de receptie van het hotel en vertelde hen dat ik dacht dat ik bedrogen was. Ik vroeg om het dichtstbijzijnde politiebureau en op dat moment belde de officemanager me op en zei dat ze op het punt stond er in te duiken en om ons in het hotel te zien. We ontmoetten elkaar bij de receptie en ik vertelde haar over onze angsten. Ze vroeg om het privé te bespreken, dus gingen we naar onze kamer. Ik vertelde haar over mijn zorgen en ze kalmeerde een deel van mijn angsten. Ik gaf haar een lijst met onze zorgen, waarvan ze zei dat ze die terug zou brengen naar haar baas.

De volgende dag werd contact opgenomen met de eigenaar van het bedrijf die me verzekerde dat alles echt was aan boord en vroeg of hij een auto kon sturen om ons op te halen om onze zorgen verder te bespreken. Ik weigerde te denken dat we nog een paar dagen te gaan hadden en dat we naar huis zouden vliegen en dat ik de zaak gemakkelijker zou kunnen afhandelen, wat ik sindsdien altijd heb geprobeerd te doen.

We hebben uiteindelijk een contract getekend met Planet Sunlight Travel SL voor een bedrag van £ 4.000,00. Het bedrag is verdeeld in de overeenkomst tussen de accommodatie voor £ 2.500,00 en een zogenaamde Abonnementsaanvraag voor een bedrag van £ 1.500,00. voor een Accommodatie die we niet wilden of nodig hadden.

We moeten nog eens £ 4.000,00 betalen voor een abonnement op exclusieve service, waar we nooit om hebben gevraagd voor Travel Home Adventure S.L en een 7 Island Experience S.L. Aanvraagnummer voor een bedrag van £ 4.000,00.

Geen van de overeenkomsten of documenten heeft betrekking op een verzoek om terugbetaling

We werden niet op de hoogte gebracht of uitgelegd waarom er zoveel verschillende bedrijven en overeenkomsten bij betrokken waren.

Volgens hun voorbeeld betalen we £ 4.000,00 per creditcard en £ 4.000,00 contante betaling, die vervolgens wordt gefinancierd met een banklening van £ 8.000,00.

Tijdens de vergadering vroegen we ons af waar de £ 8000,00 vandaan komt? Maar ik kreeg van hun bank te horen en verdere vragen over wie verantwoordelijk was voor het geld werden vermeden.

Pas de volgende dag ontmoetten we Debbie weer en vroegen haar meer vragen, dat ze duidelijk maakte dat we verantwoordelijk waren voor de lening en de terugbetalingen.

Dus wat gebeurt er met de £ 8,000.00?

Afgezien van het betalen van het bovenstaande, kreeg ik te horen dat £ 8000,00 in hun HSBC Hong Kong Bank werd geplaatst gedurende een periode van vijf jaar, waarbij zij een rente van 12,9% ontvingen. We zouden hieruit £ 2.000, – per jaar kunnen trekken om te betalen voor toekomstige vakanties die we misschien bij hen willen boeken!

Waarom en hoe zijn we ervoor gevallen? Deze mensen zijn erg overtuigend en ik dacht dat ze echt waren en een deel van mij hoopt nog steeds dat ze dat zijn.

Maar ja, als het loopt als een eend, beeft als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend…

TeCiN is er voor U en door U.


Mocht u telefonisch benaderd worden door een ongevraagde beller, dan geven wij u het advies het gesprek zo kort mogelijk te houden, geef maar aan dat u op het punt staat te vertrekken en dat u er momenteel geen tijd voor heeft, maar als ze alles op de mail willen zetten dan kan u er later op terug komen.

Maar let op: … en laat u niet verrassen, want ze zijn slim en aalglad dit soort ratten

Laat het ons direct weten en doe zeer zeker geen betalingen!

Neem dan contact met ons op via e-mail

customercare@mindtimeshare.com

Bij twijfel neem altijd eerst contact met ons op via de email:

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25

Een gewaarschuwd mens

    Translate to:

Categorieën