Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

Gepost op 13 april 2012 door Mindtimeshare

coldc-sept14

Onze reflecties van deze week gaan uit naar diegenen die ons hebben geschreven en begonnen hun e-mail of blog commentaar met deze zin: “Hoe kon ik zo dom zijn?” Of “Nog een op de lijst van de dwazen die gevallen zijn voor deze oplichters

Nou, na het beantwoorden van meer dan 3000 klanten vorig jaar, die gegaan door de stressvolle ervaring van het opgelicht zijn, we weten zeker dat het een feit is, dat vallen voor een zwendel niets te maken heeft met dom zijn!

Stressvolle ervaring want niet alleen hebben ze een bedrag aan geld verloren, maar ze voelen zich ook volledig dom en beschaamd achteraf, voor wat er gebeurd is en niet echt weten hoe ze hulp moeten zoeken.

En de oplichters / fraudeurs komen steeds weg met een groot deel van hun louche zaken, alleen maar omdat ze weten dat mensen zich beschaamd voelen, in verlegenheid gebracht op zijn zachtst gezegd en een overgrote meerderheid niet eens om hulp of advies durven vragen, alleen maar door deze gevoelens.

Het begint allemaal met het gesprek. De “beroemde” Cold Call

cold-caller-black-phoneJe had zo’n oproep niet verwacht en wordt dus overdonderd, en misschien hoeft je niet eens te luisteren naar het verhaal wat ze moeten vertellen, maar meteen zijn er sleutelwoorden in het gesprek, zoals uw timeshare, verkoop, kopers wachten, goede aanbiedingen en contant geld.

Dus waarom niet luisteren naar het verhaal? Dit kan je geen kwaad doen?

De “aardige” dame of heer die je opbelde “klonk zo professioneel ‘of’ wat ze ons vertelde klonk zo geloofwaardig” … Een andere uitdrukking gebruikt in de beschrijvingen die we krijgen over wat er gebeurd.

Is het verhaal geloofwaardig of misschien “willen” we dat het echt is?

Dus als deze Sally of Dave aan de telefoon je vertelt dat hun bedrijf samenwerkt met grote zakelijke klanten, die bedrijven hebben in Rusland of Azië, waar het economische klimaat verbetert en de mensen kopen de vakantie producten … waarom dan niet geloven? Zien we niet de voorbeelden op de televisie per dag, dat de Russen kopen luxe auto’s en huizen bijvoorbeeld?

Het is dus niet meer dan redelijk dat ze u de gelegenheid bieden gebruik te maken om te verkopen, en dat ze vragen om een beveiliging voor betaling?

Stel je voor, dit verkoop bedrijf heeft u geselecteerd voor deze doorverkoop mogelijkheid met een grote waarde voor uw timeshare. Maar stel je voor als ze doorgaan met de verkoop en sturen u een cheque en je stuurt de stukken niet.

Ze moeten er zeker van zijn wat je doet!money1

Hardop denken … nu achteraf, het ziet er niet logisch uit. Want als ze verkopen en sturen je bijvoorbeeld de £ 8.000,-

Welk verschil zou de vooruitbetaling van £ 1.500,- te maken hebben voor het geval je niet stuurt de stukken? Je zou nog steeds hebben verdiend £ 6.500,- en behoud de stukken.

En wat te denken van hen die benaderd zijn, omdat ze stonden op een lijst van bedrogen timeshare-eigenaren, uitgegeven door de Spaanse regering, en vervolgens dit bedrijf heeft ingehuurd om met de slachtoffers contact op te nemen?

Zou je niet willen geloven dat eindelijk de Spaanse regering actie heeft ondernomen en de bankrekeningen blokkeerde en nu dit geld gaat geven aan de bedrogen leden?

Ik zou! En nu de regering er bij betrokken is, is het niet geloofwaardig dat ze wat belasting willen heffen voor het feit dat ze dit alles gedaan hebben voor de slachtoffers? Nou ja, niet alle regeringen belast belasting?

Bovenstaande zijn slechts voorbeelden van situaties, maar natuurlijk ze zijn gebaseerd op echte verhalen die we gehoord hebben over en weer over de afgelopen maanden.

Wij kunnen u niet genoeg waarschuwen. Blijf op je hoede!

call1

thinkWe kunnen het niet genoeg herhalen, vertrouw geen koud bellers!

Er is altijd een slimme die zegt: “ook iedereen koud noemt ..” Ja, misschien. Maar je moet een verschil maken tussen een koud telefoontje van een telemarketeer die een telefoonboek of gele gids op haar bureau en willekeurig telefoonnummers belt, of een telemarketeer die belt en kent uw naam, en weet dat je een timeshare-eigenaar bent en zelfs weet dat je bent bedrogen in de afgelopen maanden door een ander wederverkoop bedrijf!

Dat is geen koud beller! Dat is een fraude gebeuren!

fraude

Uw persoonlijke gegevens en uw lidmaatschap gegevens zijn niet open voor iedereen! Noch door het resort of ruil bedrijf zouden uw registratiegegevens doorgeven aan derden.

Als het bedrijf dat u belt uw gegevens heeft, dan is dat omdat ze deze onrechtmatig verkregen hebben!

Wat dacht je van een gesprek met iemand die je meteen vertelt dat ze uw gegevens op een onrechtmatige manier hebben gekregen? Zou u nog steeds naar het gesprek luisteren wat ze te vertellen hebben? Geen …

Dit artikel gaat niet over het feit om je slecht te voelen! Dit gaat over het opnieuw verzekeren dat u niet alleen bent. U bent niet de enige die zou zijn gevallen voor de hierboven genoemde oplichting of andere variaties van hen!

Dus nu weet je wie je bent en niet alleen en zeker niet dom, ga je deze fraudeurs hier mee weg laten komen? Gaat u hen laten houden je hard verdiende geld, dat zij van u namen, om te profiteren van uw gemoedstoestand of wanhoop om eruit te komen van uw timeshare?

Je zou een gepensioneerde of werkloze zijn … realiseer je je dan dat de grote jongens achter dit soort bedrijven rijden in luxe auto’s rijden en wonen in grote villa’s op uw kosten?

Als u na het lezen van de verhaal denkt dit is mij ook overkomen, wij willen weten of u het had kunnen zijn in de bovengenoemde situatie.

Als u dit verhaal gelezen heeft en u vindt dat u benadeeld of gedupeerde bent, neem dan de volgende belangrijke stap en stuur ons een e-mail en laat ons u helpen waar we kunnen velen zijn u voorgegaan !

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25Een gewaarschuwd mens

    Translate to: