Schrijf je in!
Donaties
Als u ons werk zou willen steunen, dan kan dat door een donatie aan onze Stichting TeCiN op: ING bank rek. nummer 48.99.495 IBAN: NL 59 INGB 0004 8994 95 BIC: INGB NL 2A onder vermelding: Donatie
Bezoekers
Vul hier je e-mail adres in en je krijgt als eerste bericht!


 

Toeristen in Spanje en Griekenland moeten op hun hoede zijn voor verkopers die hen met een prijs proberen te lokken en ze dan vervolgens een lidmaatschap van een Holiday club of een Timeshare aansmeren. Daarvoor waarschuwt het Europees Consumenten Centrum.

‘Je bent op vakantie in het Middellandse Zee gebied en je verkent de buurt rondom je appartement of hotel. Plotseling wordt je aangesproken door een vriendelijke dame of heer, die je vraagt of je mee wilt doen aan een kraskaartspelletje. Tot ieders verbazing wint een van jullie de hoofdprijs, een gratis vakantieverblijf. De kraskaartenverkoper gaat helemaal uit zijn of haar dak en zegt dat het nooit voorkomt dat iemand de hoofdprijs wint.

Diamond 23

Enige voorwaarde is wel dat jullie meteen mee moeten om deze prijs op te halen op het kantoor en mogelijk wordt nog verteld dat iedereen een uurtje een presentatie moet bijwonen. Een taxi wordt geregeld en de taxi chauffeur blijkt blindelings de locatie te vinden.

Jullie zijn bij een resort aangekomen. Een verkoper gaat het gesprek aan, is belangstellend voor je persoonlijke situatie en familie/vrienden. Jij hebt het waarschijnlijk nog niet door, maar de ‘salespitch’ is hiermee gestart en in volle gang!

Het verhaal van de kraslotenverkoper, de presentatie en de rondleiding over het resort, alles ziet er professioneel uit. Vragen die worden gesteld, worden helder en duidelijk beantwoord, of er wordt aangegeven dat ze dat in een later stadium gaan bespreken. De toerist raakt geïnteresseerd in een verblijf op het luxe resort, terwijl de contractvoorwaarden nog niet getoond zijn en over de kosten nauwelijks is gesproken!

De verkopende partij heeft inmiddels in de gaten of de toerist een serieuze klant voor hen is en komt met een grandioze aanbieding, waarover de toerist meteen moet beslissen. Nog steeds heeft de toerist de contractvoorwaarden niet gezien! In plaats van het uurtje een presentatie bijwonen om de prijs op te halen, is de toerist een halve dag verder !

today-only

Eén toerist vraagt om de contractvoorwaarden omdat hij er rustig over wil nadenken. De verkoper maakt bezwaar haalt de baas erbij, zegt dat ze dom zijn om zo’n kans te laten lopen en belooft de toerist nog meer extra’s. De toerist wil toch vertrekken en ziet de rood aangelopen verkoper kwaad weglopen!

contract

Een andere toerist denkt op basis van de mondelinge informatie toch wel een aanbieding te krijgen en accepteert de overeenkomst en tekent meteen de vluchtig doorgelezen papieren . Er wordt ook een aanbetaling vereist…. ‘

money1

De huidige wetgeving beschermt de argeloze toerist niet voldoende tegen de resultaten die dit soort ronselpraktijken teweeg brengen, namelijk grote kopzorgen door wurgcontracten met hoge jaarlijkse lasten en onverkoopbaarheid van de ‘vakantie investering’ in de tienduizenden euro’s. Afhankelijk of de toerist een pakket van bijna drie jaar of een langdurig lidmaatschap heeft gekocht zijn er ook nog behoorlijke wettelijke verschillen, die met de komende wetgeving moeten verdwijnen.

U kunt ons schrijven via e-mail : customercare@mindtimeshare.com

timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com

© TeCiN 2008, op dit artikel rust copyright.

copyscape-banner-white-200x25Een gewaarschuwd mens

    Translate to:

Categorieën